Ο Ορος wargame ή παιχνίδι πολέμου μάλλον επινοήθηκε για πρώτη φορά στις στρατιωτικές σχολές της Πρωσσίας στις αρχές του 19ου Αιώνα. Το 1812 γράφτηκαν οι πρώτοι κανόνες Kriegsspiel (που προέρχεται από την Γερμανική λέξη wargame) που χρησιμοποιήθηκαν για την εκπαίδευση των αξιωματικών του Πρωσσικού στρατού. Τους έγγραψαν και τους ανέπτυξαν οι αξιωματικοί του Πρωσσικού στρατού Georg Leopold von Reiswitz ο οποίος είχε συμμετάσχει στους Ναπολεόντιους πολέμους και ο γίος του Georg Heinrich Rudolf von Reiswitz.
Το πέρασμα όμως των wargames στο χώρο των χόμπι έγινε στις αρχές του 20ο αιώνα όταν ο H.G. Wells έκδωσε τα πρώτα γνωστά βιβλία με θέμα τα wargames το Floor Games το 1911 και το Little wars το 1913.
Από τότε σιγά σιγά άρχισε μια εξελικτική πορεία και ιδιαίτερα μετά το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου όπου ο κινηματογράφος και η τυπογραφία έκαναν ευκολότερη την διακίνηση ιδεών. Οι μέθοδοι κατασκευής φιγούρων έγιναν πιο εύκολοι και πιο προσεγγίσιμοι στο ευρύ κοινο όπου γρήγορα αναπτύχθηκαν πολλές βιοτεχνίες κυρίως στην Αγγλία.
Στις μέρες μας πλέον τα wargames έχουν "φανατικούς" οπαδούς σε κάθε γωνία της Γής που απαριθμούν χιλιάδες παίχτες και δεκάδες συλλόγους. Διοργανώνονται τοπικά πρωταθλήματα αλλά ακόμα και διεθνή με συμμετοχές εκατοντάδων παικτών. Εχουν δημιουργηθεί επίσης μεγάλες εταιρίες που μεσω της διαφήμισης και της γκάμας των προιόντων τους κάνουν όλο και πιο δημοφιλές το χόμπι αυτό.
Εχουν εμφανηστεί πολλά είδη και μορφές wargames με θεματολογία από το χώρο του φανταστικού (fantasy) και που ήρθαν μαζί με την τεχνολογία (science fiction), τον κινηματογράφο, μέσα από τους υπολογιστές και πολλά άλλα.
Τα wargames έχουν μεγαλύτερη ανάπτυξη και διάδοση στην Αγγλία όπου υπάρχουν εκατοντάδες λέσχες και πολλές εξειδικευμένες βιοτεχνίες που κατασκευάζουν μοντέλα και φιγούρες σε διάφορες κλίμακες για όλες τις εποχές. Τα τελευταία χρόνια λόγω του ανοίγματος πολλών αγορών βλέπουμε να εμφανίζονται πολλές εταιρίες από τα κράτη του πρώην ανατολικού μπλόκ και από την Κίνα.
Μπορείς πλέον να βρεις σχεδόν τα πάντα σε φιγούρες από μέταλλο, ρητίνη έως και πλαστικό αναλόγως την κλίμακα.
Ο Herbert George Wells (21 Σεπτεμβρίου 1866 – 13 Αυγούστου 1946) είναι ένας Αγγλος συγγραφέας που τα πιο γνωστά του έργα είναι από τον χώρο της επιστημονικής φαντασίας. Βιβλία όπως τα The Time Machine (1895), The Island of Doctor Moreau (1896), The Invisible Man (1897), The War of the Worlds (1898) και πολλά άλλα. Ασχολήθηκε με πολλά είδη όπως με μυθιστορήματα, Ιστορικά, Πολιτικά αλλά και με κοινωνικά σχόλια. Μαζί με τον Jules Verne θεωρούνται πατέρες της επιστημονικής φαντασίας.
Ο Wells έπαιζε κάποια πρώιμα παιχνίδια στρατηγικής και ψάχνοντας έναν πιο δομημένο τρόπο για να παίζονται, έγραψε το Floor Games το 1911 και το Little Wars το 1913. Το Little Wars έχει αναγνωριστεί σαν το πρώτο παιχνίδι στρατηγικής για ψυχαγωγία. Από πολλούς χομπιστες θεωρήται ο Wells ο πατέρας των παιχνιδίων στρατηγικής με μινιατούρες.
Το Floor Games είναι ένα βιβλίο που εκδόθηκε το 1911 και είναι μια απλοική και μερικές φορές με χιούμορ συζήτηση σχετικά με την θεωρία, τον σκοπό και την μεθοδολογία των παιχνιδίων που παίζονται με μινιατούρες.
Το βιβλίο αυτό χαρακτηρίζεται συχνά μαζί με το Little wars σαν "αδελφικά" βιβλία, αφού οι σκέψεις ξεκαθάρισαν στο δευτερο βιβλίο και έδωσαν τις "βάσεις" για το χόμπυ αυτό.
Το Little wars είναι ένα σετ κανόνων για παιχνίδια που μπορούν να παιχτουν με μινιατούρες. Εκδόθηκε το 1913 και ο πλήρης τίτλος του είναι Little Wars: a game for boys from twelve years of age to one hundred and fifty and for that more intelligent sort of girl who likes boys' games and books. Το Little Wars θεωρήτε από πολλούς το πρώτο επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής με μινιατούρες.
Η ανάπτυξη του παιχνιδίου βασίστηκε σε απλές ιδέες και δοκιμάστηκε με παιδικά παιχνίδια όπως ένα ξύλινο κάνόνι που εκτοξευε ξύλινες μπαλες.
Το παιχνίδι χρησιμοποιούσε τις χυτές μολυβένιες φιγούρες που έφτιαχνε ο W. Britain και για το τερραίν χρησιμοποιούσαν ότι υλικά έβρισκαν, από κομμάτια ξύλου (τουβλάκια) και άλλα παιδικά παιχνίδια. Περιελάμβανε κανόνες για πεζικό, ιππικό αλλά και πυροβολικό. Απλοί κανόνες για την κίνηση, τα πυρά και την μάχη σώμα με σώμα αναπτύχθηκαν, όπου ο κάθε παίκτης είχε στην διάθεση του ένα χρονικό περιθώριο για να κινηθεί και να εκτελέσει τα πυρά του.
Το Βιβλίο γράφτηκε με αρκετή φαντασία και εικονογραφήθηκε με σχέδια και εικόνες από παιχνίδια που έπαιζε ο Wells και περιγράφονταν στο βιβλίο. Επίσης στο τέλος του βιβλίου πρόσθεσε ένα κεφάλαιο το "Little wars and Kriegsspiel" με πιο περίπλοκους κανόνες για παιχνίδια μεγαλύτερου μεγέθους συμπεριλαμβάνοντας τον εφοδιασμό, το μηχανικό, την έφοδο του ιππικού αλλά και την μεταφορά στρατευμάτων με τραίνα.
Περισσότερες πληροφορίες www.kriegsspiel.org.uk
Στις αρχές του 1800 ο Helmuth von Moltke the Elder διοικητής του Πρωσσικού Στρατού έκανε αρκετές μεταρυθμίσεις στον στρατό του με την κάλυψη του Otto von Bismarck. Οι μεταρυθμίσεις έιχαν προτεραιότητα την εκπαίδευση, με αποτέλεσμα οι αξιωματικοί του Πρωσσικού στρατού να γίνουν πιο ανεξάρτητοι και υπεύθυνοι. Τότε εμφανίστηκε ένα σύστημα για την προσομοίωση ενός πολέμου με σκοπό την εκπαίδευση. Το Kriegsspiel όπως ονομάστηκε από την Γερμανική λέξη για τα wargames δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το 1812. Το δημιούργησαν οι αξιωματικοί του Πρωσσικού στρατού Georg Leopold von Reiswitz και ο γίος του Georg Heinrich Rudolf von Reiswitz. Το 1824 το έκδοσαν και δόθηκε η ονομασία "Instructions for the Representation of Tactical Maneuvers under the Guise of a Wargame".
Το σύστημα έγινε γρήγορα δημοφιλές στον Πρωσσικό στρατό με αποτέλεσμα τις στρατιωτικές επιτυχίες του στα τέλη του 19ου αιώνα.
Το σύστημα εξομοίωσης πολέμου του von Reiswitz βασίστηκε σε ένα ειδικά σχεδιασμένο τραπέζι που έφτιαξε για τον βασιλία του Friedrich Wilhelm III. Το τερραίν χωριζόταν σε τετράγωνα και χρησιμοποιούσε πολλά διαφορετικά χυτά κομμάτια τερραίν με διαφορετικά γεωγραφικά χαρακτηριστικά (π.χ. ποταμι, χωριο, δασος κτλ). Αυτά μπορούσαν να τοποθετηθούν όπως ήθελε ο διαιτητής και μπορούσε να αναπαραστήσει το πραγματικό πεδίο της μάχης. Το σύστημα χρειαζόταν μια θέση "Confidant" όπως την είχε ονομάσει, έναν παίκτη που θα έκανε αμερόληπτο υπολογισμό και αξιολόγιση των κινήσεων κατι ανάλογο σαν τον διαιτητή στις μέρες μας.
Η κλίμακα του χάρτη που χρησιμοποίησε ο von Reiswitz την πρώτη φορά ήταν η κλίμακα 1:2373, όπου πάνω στο χάρτη ήταν περίπου 3cm = 100 paces (η pace είναι μια στρατιωτική μέτρηση που ισούτε με 2 πόδια και 6 ιντσες). Στην συνέχεια χρησιμόποιήσε την κλίμακα 1:8000 και σε χρονική κλίμακα τα 2 λεπτά για κάθε γύρο. Οι μονάδες αναπαριστονται με ξύλινα "τουβλάκια" (blocks) με διαφορετική απόσταση κίνησης το καθένα ανάλογα με την μονάδα που αναπαρηστούσε. Μπορούν να παίξουν έως και 10 παίκτες μοιρασμένοι σε δύο παρατάξεις. Οι κανόνες δίνουν ένα ιεραρχικό σύστημα διοίκησης μεταξύ διαφορετικών παικτών, που ορίζει ότι οι μονάδες που είναι εκτός ορατότητας, οι παίκτες δεν μπορούν να μεταβιβάσουν εντολές.
Το σύστημα του von Reiswitz Kriegsspiel τροποποιήθηκε αρκετές φορές, εφαρμόζοντας διάφορες μετατροπές που το κράτησε "ζωντανό" έως τις μέρες μας, όπως η χρήση του χάρτη, διαφοροποίηση των στρατών με χρώματα, η χρήση διαιτητών και την χρήση ενός συστήματος κανόνων για την κίνηση και την μάχη.
Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 5 επισκέπτες και κανένα μέλος
Δευ | Τρι | Τετ | Πεμ | Παρ | Σαβ | Κυρ |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
|||||
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
|||
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
31
|