Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος υπήρξε αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη πολεμική σύγκρουση στην ιστορία. Μάχες έλαβαν χώρα σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο. Από την Ευρώπη στην έρημο της Βόρειας Αφρικής, από τις στέπες της Ρωσίας ως τις ζούγκλες της Ανατολής.
Η περίοδος αυτή, αποτελεί μια από τις πιο αγαπημένες για wargaming, με φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο. Στην συναρπαστική αυτή εποχή στρέψαμε κι εμείς το ενδιαφέρον μας, με διάθεση να καλύψουμε με το παρόν σετ κανόνων ένα κενό στα υπάρχοντα συστήματα. Ασχοληθήκαμε με μάχες σε κλίμακα επιπέδου μεραρχίας ίσως ακόμα και σώματος στρατού, σαφώς μεγαλύτερη από τα επίπεδα μαχών που κατά συντριπτική πλειοψηφία παρουσιάζεται από τα παιχνίδια με θέμα το Β' Π.Π. Μετά από μια εργασία αρκετών ετών με πάμπολλες ώρες μελέτης και ανάλυσης μαχών όλων των θέρετρων της περιόδου 1939-1945, σας παρουσιάζουμε ένα παιχνίδι που ελπίζουμε να αγαπήσετε για την απλότητα αλλά και την πιστότητά του στον τρόπο διεξαγωγής των επιχειρήσεων της περιόδου που παρουσιάζει.
Οι κανόνες που ακολουθούν, άντλησαν τη φιλοσοφία τους, από ιστορικές μάχες σε επίπεδο μεραρχίας. Μια τέτοια μάχη, λάμβανε χώρα συνήθως σε ημέρες εχθροπραξιών και όχι σε μερικές ώρες. Ήταν δηλαδή μια μικρή «ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ». Τηρήσαμε λοιπόν κι εμείς το ίδιο πράγμα ώστε να μείνουμε πιστοί στην αναπαράσταση των μαχών του Β'Π.Π. Κάθε ημέρα στο παιχνίδι, χωρίζεται σε έναν αριθμό γύρων (από 8-10) αναλόγως της εποχής του χρόνου και του γεωγραφικού πλάτους του μετώπου που εξελίσσεται η μάχη. Ο παίκτης καλείται να διαχειριστεί σωστά τις δυνάμεις του, με γνώμονα τη διάρκεια της μάχης, τις απώλειες και τον αντικειμενικό του σκοπό. Δεν παρουσιάζουμε μάχες αλληλοεξόντωσης (που έτσι κι αλλιώς ελάχιστες τέτοιες υπήρξαν), αλλά μάχες τακτικής, υπομονής, με σεβασμό στο έμψυχο αλλά και άψυχο υλικό. Στη βάση της φιλοσοφίας των κανόνων συνυπάρχουν τα βασικά
συστατικά των μαχών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου: διοίκηση, επικοινωνία, περιορισμοί σε έμψυχο υλικό και πυρομαχικά, μέριμνα και επιμελητεία. Η διαχείριση των εφεδρειών, οι νυκτερινές ανασυντάξεις και η επιμελητεία σε συνδυασμό με τον τρόπο διοίκησης αναλόγως της ποιότητας του στρατού και της μαχητικής αξίας των μονάδων, θεωρούμε πως κάνουν το παιχνίδι να απαιτεί μια ευρύτερη στρατηγική σκέψη. Τα πυρά και οι μάχες σώμα με σώμα έχουν αναπαρασταθεί με απλό τρόπο. Οι διαστάσεις και οι αποστάσεις δίνονται σε ίντσες. Η 1" αντιστοιχεί σε 100 m. πραγματικής απόστασης.
Κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής μάχης, οι διαταγές και η συνολική κατάσταση μιας μάχιμης μονάδας (πυρομαχικά, κόπωση, πείνα, ηθικό, απώλειες κτλ) είναι στοιχεία που επηρεάζουν κατά πολύ την απόδοση των μάχιμων μονάδων. Θεωρούμε λοιπόν πως πρέπει να κάνουμε ένα διαχωρισμό στις μονάδες που μπορούν να αναλάβουν επιθετική ενέργεια και σε αυτές που δεν μπορούν. Έτσι χωρίσαμε τις μονάδες σε 3 κύριες καταστάσεις: Ενεργή, ανενεργή και απενεργοποιημένη (μέχρι το τέλος της ημέρας). Η ενεργή κατάσταση δηλώνει ότι η συγκεκριμένη μονάδα έχει αναπτυχθεί από την εφεδρεία και έχει εντολές να αναλάβει επιθετική πρωτοβουλία και να εμπλακεί με τον εχθρό. Κινείται, βάλλει, αλλάζει σχηματισμούς κτλ με στόχο την εμπλοκή του με εχθρικές μονάδες. Αυτή η μονάδα θα μπορέσει να ενεργεί έτσι μέχρι και το τέλος της ημέρας ή αν αποτύχει σε τεστ ηθικού και καταστεί απενεργοποιημένη (μέχρι το τέλος της ημέρας) Η ανενεργή κατάσταση, αντικατοπτρίζει μια μονάδα που δεν έχει λάβει διαταγές από τη διοίκηση του να εμπλακεί εκούσια με τον εχθρό. Αυτή η μονάδα, μπορεί να έχει αναπτυχθεί από την εφεδρεία και να ενεργεί όπως ακριβώς ένα ενεργό τάγμα παίρνει αριθμό ενεργειών, κινείται, αλλάζει σχηματισμούς κτλ) αλλά δεν μπορεί να εισέλθει εκούσια εντός των 12ʼʼ (απόσταση αυτόματης αναγνώρισης μονάδων) από εχθρική μονάδα. Αν αυτό συμβεί επειδή οι εχθρικές μονάδες δεν είχαν αναγνωρισθεί πριν την κίνησή του ,τότε θα πρέπει να οπισθοχωρήσει στην προβλεπόμενη απόσταση. Η μονάδα αυτή, βρίσκεται πάντα σε αναμονή διαταγών και μπορεί με την αρχή του επόμενου γύρου να ενεργοποιηθεί με το προβλεπόμενο κόστος σε Πόντους Ενεργοποίησης και Ενέργειες και να περάσει σε κατάσταση ενεργής μονάδας. Η ανενεργή μονάδα μπορεί χωρίς καν να έχει ενεργοποιηθεί (δηλαδή να γίνει ενεργή), λόγο αστοχίας σε τεστ ηθικού να καταστεί απενεργοποιημένη και τότε δεν θα έχει δικαίωμα να ενεργοποιηθεί μέχρι και την επόμενη ημέρα. Η απενεργοποιημένη κατάσταση (μέχρι το τέλος της ημέρας) δείχνει μια μονάδα που για κάποιο λόγο (απώλειες, συνεχόμενες καθηλώσεις κτλ) απέτυχε στο τεστ ηθικού και υποχωρεί και απενεργοποιείται (μέχρι το τέλος της ημέρας). Αυτή η μονάδα λειτουργεί ακριβώς όπως και η ανενεργή μονάδα με τη διαφορά ότι δεν έχει δικαίωμα να γίνει ξανά ενεργή κατά τη διάρκεια της τρεχούσης ημέρας και θα πρέπει να περιμένει να λάβει νέες διαταγές την επόμενη ημέρα.
Καλή διασκέδαση και καλή επιτυχία στα πεδία των μαχών!
Αντίοχος Μπαρζούκας - Βαγγέλης Μηλιαράκης
Αθήνα 2008
Σε αυτές τις σελίδες μπορείτε να βρείτε τα καταστήματα με επιτραπέζια παιχνίδια που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα. Η έρευνα αγοράς συνεχίζεται !
Ο Κατάλογος των Καταστημάτων ενημερώθηκε
...Η Games Workshop θα κυκλοφόρησει ένα νέο πλαστικό μοντέλο για το Helbrute των Chaos Space Marines. Το νέο μοντέλο θα περιέχει πολλές επιλογές στον οπλισμό αλλά και σε άλλα σημεία του όπως το κεφάλι και οι επωμίδες.